Fotografia – jak poprawić precyzję?

W fotografii wpływ ma nie tylko precyzyjność, ale też balans. Aby zmienić balans fotografii, spójrz na lewą oraz prawą połowę zrobionego kadru. Trzeba pamiętać, ile istotnych aspektów graficznych znajduje się po obu stronach, kontrolując elementy na wspomnianej liście. Zwróć uwagę na odległość każdego przedmiotu od środka kadru – nawet obiekty, jakie normalnie nie przykuwają uwagi, będą się wyróżniać, jeżeli są nieopodal krawędzi kadru.

Gdy tworzysz portret grupowy, kluczową sprawą, na jaką najprawdopodobniej zwrócisz uwagę, jest wzrost. Trzeba postawić osoby o znacznym wzroście z tyłu oraz niższe z przodu. To jasne. Niemniej zwróć uwagę także na ubrania. Nietrudno jest przeoczyć zderzające się kolory, w momencie kiedy skupiasz się na wzroście każdego, a to jest bardziej widoczne na zdjęciu. Aby mieć pewność że ostrość będzie odpowiednio ustawiona na każdej osobie, powinno się zastosować przysłony o wartości chociażby f / 8 z obiektywem szerokokątnym. Tymczasem jeśli wykonujesz portret grupowy w pomieszczeniach, będziesz musiał użyć wysokiej wartości ISO, żeby uzyskać fotografie o odpowiedniej ostrości.

Szukasz kursów wizażu dla początkujących? Sprawdź akademie wizażu – lalabeautyacademy.pl. Zajęcia dostosowane do Twoich potrzeb!

Włączając tryb monochromatyczny zobaczysz trochę dodatkowych konfiguracji. Pomogą Ci skonfigurować aparat fotograficzny, żeby uzyskać najodpowiedniejsze wyniki. Zobacz instrukcję obsługi swojego aparatu, w momencie gdy nie jesteś świadom, gdzie odnaleźć wspomniane konfiguracje. Wykonując zdjęcia w trybie autofokusa będziesz musiał być niesamowicie ostrożny. Będziesz musiał zapoznać się w jaki sposób wyregulować ostrość. Często może być tak, że fokus w wersji automatycznej skoncentruje uwagę na innej części zdjęcia niż Ty chcesz.

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )